Besviken till max

Media Markt i Skövde har återigen visat sin brist på kundservice, och att de inte alls eftersträvar nöjda kunder. Åtminstone inte en nöjd Annika. Observera; återigen!

Idag var vi där och såg ett Nintendo 3DS till ett bra pris. Vi åkte därifrån, funderade, och bestämde oss. Köpte tre spel till enheten och for sen förbi där på hemvägen för att köpa den. Köpte den, och for hem. Rasmus var överlycklig. Han hade fått sin högsta önskan uppfylld typ… Tänk en fyraårings lycka när han fått något han önskat så länge…

Så kommer vi hem, och C upptäcker att där inte finns någon kabel att ladda med? Den hade de inte skickat med? 40 minuter kvar innan stängning och han slänger sig i bilen för att hinna. Konfrontation stod på schemat, och givetvis skulle en kabel med hem.

Men nej… så vart inte fallet. ”Pinsamt” tyckte personalen att det var, men de hade verkligen inte kabel att erbjuda. Det de kunde erbjuda var ett återköp. ÅTERKÖP? Jaha, ska de betala bensinen vi lagt ut på extraresor också då? Och de pengar vi lagt på spelen vi köpt enbart till denna enhet? Nähä… för vad ska vi med de till?
Ett återköp gick heller inte att göra direkt, eftersom C inte fick med sig bankkortet jag använde. Det gick ju inte att ge kontanter, isåfall fick C nöja sig med ett presentkort på Media Markt. Han ringde hem för att fråga mig, som ilsket sa tvärnej. Hit hem kommer inget presentkort!

C kom hem med lådan igen. Stängning kl 19 och de kunde ju inte lösa problemet. Ingen kabel fanns och inget återköp kunde göras. Imorgon ska vi in igen. Och då ska ragatan med, jag alltså. Och jag är inte glad!
Jag skiter i vilket, men enligt mig ska de faktiskt kunna stå för att det är dom som gjort fel. Inte jag. Inte vi. För att jag ska vara nöjd överhuvudtaget efter det här så ska jag gå därifrån med en enhet som funkar, sen struntar jag i om det är ett nintendo 3ds, nintendo 3ds xl eller vanligt nintendo ds. Huvudsaken för mig är att de tre spel vi köpte idag (avsedda för nintendo 3ds, men funkar även på de andra ovan nämnda) funkar! Och att Rasmus får en spelenhet som vi faktiskt köpte till honom!

Nej, jag är inte nöjd med ett återköp. Kanske, högst eventuellt då, om de väljer att stå för bensinkostnader som uppstått enbart pga deras miss (dvs 2,5 mil * 4 -> 10mil * 15kr -> 150kr) plus att de står för spelen då eftersom jag är lite tveksam om de kan gå som återköp! Knappast troligt!

Så vi får se hur de löser det imorgon bitti, ska bli intressant. Men räkna med en arg, förbannad och rent ut sagt ursinnig Annika på Media Markt imorgon. Om de inte gör som jag vill direkt då, för jo – ibland kan jag vara en riktigt jobbig besserwizzer… och C känner till det – så jag tror mig veta att han kommer stanna i bilen imorgon när vi parkerat utan MM!
För att betona: Med ”brist på kundservice” menar jag helt enkelt att jag tycker att deras bemötande skulle ha varit annorlunda då C kom in, efterlyste kabeln osv. Istället för att rycka på axlarna och tycka att det hela var pinsamt typ, så kunde de kanske försöka lösa situationen. En laddkabel borde ju inte vara så svårt att skaka fram kan jag tycka, om inte annat får de väl erbjuda en annan enhet eller vad som helst då. Bara de löser problemet. Man ska ju inte behöva lämna butiken ännu mer förbannat än vad man var när man kom dit?!

Gillar

Kommentarer