Blivande muskelpaket

Jag har ju kört ganska uteslutande med konditionsträning - och visst ger det resultat. Absolut. Jag märker redan en tydlig förbättring eftersom jag vid första passet bara "gick" - men i snabbt tempo då. Nu kör jag intervaller. Nåväl, 3 min raskt tempo, 2 minuter jogging och så vidare. Men det funkar kanonbra. Jag är skitnöjd med det! Detta fortsätter jag med - så kanske jag kan springa vårruset!? :)

Igår gjorde jag något stort också. Jag tog mig an maskinerna. Styrketräning. JAG?! Jo, det är sant. Klen som en gris är jag, men jag gjorde det. Ryggen är stark men i övrigt har jag inte mycket att skryta med, haha. Men nu kan det ju bara bli bättre, inte sant ;) Två timmar på gymmet blev det innan jag slängde på mig skorna och drog hem (ja, vi har ett expressgym här ute, vilket innebär att man duschar hemma) ;)

Maken försöker få mig att förstå att det är bra om jag lägger upp träningen på att koncentrera mig på en eller två muskelgrupper åt gången - så jag ska kolla på detta och se vad jag kan komma fram till. För det kändes rätt bra idag faktiskt, även om det innebar både benpress, benböj, bröstpress, rygg, latsdrag, rodd, tricep dip och 50 minuters löpband! ? Jaa, jag är lite stolt över mig själv - och i det här läget får jag vara det. För jag trodde inte alls att det skulle gå så fort att övervinna rädslan att ta mig an maskiner och sånt där. Kanske skulle investera i det här med en personlig tränare för att få en lite mer proffessionell att titta på träningen?

Gillar

Kommentarer